Děčín: Dopravní podnik města pořizuje ekologické autobusy. Nyní jich má deset
Foto: Alexandr Vanžura/Deník
Děčín

Děčín - Prvních deset z celkem dvaceti jedna autobusů s pohonem na CNG představil dopravník podnik 11. dubna v 11 hodin na odstavné ploše na Dělnické ulici. Současně s novými autobusy byla do provozu uvedena také plnička CNG. Děčínský dopravní podnik tak udělal výrazný krok směrem ke zlepšování životního prostředí používáním ekologických paliv.

CNG, tedy ekologická, levnější, modernější a bezpečnější alternativa k benzinu či naftě, splňuje budoucí ekologické normy EU. Při jeho spalování totiž nevznikají škodlivé či dokonce rakovinotvorné látky. Město se tak rozhodlo pořídit dvacet jedna autobusů a vybudovat plničku CNG, která bude sloužit nejen pro tankování vlastních autobusů, ale také pro ostatní zákazníky. „Pořizujeme osmnáct tzv. solo autobusů a tři kloubové. Dodávka od společnosti MAN je rozdělena do dvou částí. Deset máme již k dispozici a postupně je budeme uvádět do provozu, zbylých jedenáct bude dodáno v srpnu,“ řekl Bohumil Bárta, ředitel Dopravního podniku města Děčín. Po zaškolení posádek budou vozidla nasazena do provozu na všech linkách. Výjimkou bude linka č. 4 ve směru do Březin, kde je nižší průjezdná výška viaduktu. „V dnešní době je nutné myslet ekologicky a jako město bychom měli jít příkladem. Výrazné snížení emisí pevných částic, výrazné omezení kouřivosti a v neposlední řadě tišší chod motoru v městské hromadné dopravě je zvláště pro polohu našeho města krok správným směrem,“ řekl Jiří Anděl, náměstek primátorky. Médium CNG není příznivé jen z ekologické stránky, cena a spotřeba vychází ve srovnání s naftovým pohonem ekonomičtěji. Pořízení autobusů vyšlo na cca 130 mil. Kč. Dotace činila 85 %, spoluúčast 15 %. Autobusy ale nejsou jedinými vozidly, která budou jezdit v ulicích města. Radnice plánuje pořízení také služebních vozů na toto ekologické médium. „Čistý vzduch v ulicích je hlavně v zimních měsících leckdy problematický, chceme proto snižovat ekologickou zátěž, rozhodli jsme se tedy pořídit služební vůz s pohonem na CNG,“ doplnil Jiří Anděl. Na osobní vozy je nyní vyhlášena dotace Státního fondu životního prostředí. Radnice v rámci obměňování vozového parku bude postupně nakupovat vozidla na ekologický pohon.

 

Děčín převzal deset nových autobusů MAN Lion’s City CNG

Městské nízkopodlažní autobusy ve 12metrovém provedení disponují třemi širokými dveřmi, 18metrové potom umožňují rychlou obměnu cestujících díky čtyřem širokým vstupům. Celková obsaditelnost sólo autobusů činí 83 osob, z toho je pro pasažéry 32 míst k sezení. Kloubové autobusy mají celkovou kapacitu 165 osob, z čehož pro sedící cestují je určeno 42 míst. Všechna vozidla jsou vybavena systémem pro automatické počítání cestujících. Interiér vozidel je monitorován kamerami, což přispívá bezpečnosti cestování. Součástí vozidel jsou infomační a odbavovací systémy.

Pracoviště řidiče je koncipováno se zaměřením na co nejsnadnější obsluhu vozidla a ergonomii. Nechybí zde chladnička na nápoje řidiče a výbava zahrnuje i například rádio.

Pohon vozidel zajišťují motory MAN E2876 o výkonu 200 kW, resp. 228 kW v případě kloubových autobusů. Převody rychlostí má na starosti 4stupňová automatická převodovka Voith.

MAN vysoutěžil dodávku autobusů v tendru, kterého se zúčastnili dohromady čtyři konkurenční výrobci autobusů. Jediným kritériem výběru byla pořizovací cena, přičemž součástí dodávky je rovněž vybavení a vyškolení servisu DPMD tak, aby si mohl na vozidlech samostatně provádět údržbu, záruční i pozáruční servis.

Zbývající autobusy má české zastoupení MAN Truck & Bus, pro které je tato zakázka jedna z největších u nás, dodat nejpozději do konce srpna 2018.

MAN Truck & Bus Czech Republic

MAN vychází z více než 250 let zkušeností z působení v různých průmyslových odvětvích. Ve své dlouhé historii byla značka vždy ikonou nejen německého, ale i evropského průmyslu.

Zastoupení mnichovské značky působí na automobilovém trhu v ČR již 25 let. Během této doby dodalo zastoupení značky v ČR nákladní vozidla MAN a autobusy i autokary MAN i NEOPLAN stovkám zákazníků využívajícím jeho služby včetně poprodejního servisu. V ČR se podařilo vybudovat skvělé zázemí MAN se sídlem v Čestlicích u Prahy i další významné prodejní a servisní centrum v Rousínově. K nim nově přibyla další dvě vlastní Truck & Bus střediska v Ostravě a v Postřižíně u Prahy. O spokojenost zákazníků se stará rovněž hustá síť dealerů a smluvních servisních partnerů.

 

Markéta Lakomá, tisková mluvčí

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru