Evropská unie umožnila v Ústeckém kraji pořízení 88 vozidel MHD za tři čtvrtě miliardy!
Modré elektrobusy pro Bílinu. Foto: archiv / Oldřich Hájek
Děčín

Ústecký kraj - Města nakupují stále více ekologických vozů hromadné dopravy, aby ulehčila životnímu prostředí. EU umožnila v Ústeckém kraji pořízení 88 vozidel MHD za 751 mil. Kč, dopravní podniky jednotlivých měst v kraji poptávají další.

Po českých městech jezdí stále ještě mnoho dieselových autobusů, ale to se postupně mění. Do hromadné dopravy totiž stále razantněji pronikají bezemisní či nízkoemisní vozy. Trendu pomáhají také evropské dotace, díky kterým probíhá v posledních letech v dopravních podnicích jedna z největších obnov vozového parku v historii. Evropská unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) zafinancovala v Ústeckém kraji již 88 vozidel MHD v hodnotě 751 milionů Kč. Další prostředky mohou dopravní podniky v městech Ústeckého kraje žádat v rámci aktuální podpory uhelných regionů.

V elektromobilitě českých měst vyniká například Hradec Králové, kde podíl vozů na elektřinu činí již 50 % celé flotily. V Hradci Králové a Pardubicích mají navíc i dlouhou tradici trolejbusové dopravy, která sahá až do padesátých let minulého století. Pozadu ale nechce zůstat ani Ústecký kraj, který z programu IROP pořídil již 88 vozidel. Jedná se o mix vozů poháněných CNG a elektřinou včetně trolejbusů, které i v tomto regionu mají tradici.

„Obyvatelé Ústí nad Labem mohou díky programu IROP využívat 9 parciálních trolejbusů a 15 nízkopodlažních bezbariérových autobusů s pohonem CNG, 15 nízkopodlažních trolejbusů a 15 nízkoemisních CNG autobusů provozuje Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova. 26 nízkopodlažních CNG autobusů jsou pak k dispozici obyvatelům Děčína, Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova získal pak pět nových nízkopodlažních tramvají, město Bílina pak získalo tři elektrobusy,“ prozrazuje Viktor Kruml, ředitel územního odboru Centra pro regionální rozvoj České republiky v Ústí nad Labem.

Ústecký kraj spadá vedle Karlovarského a Moravskoslezského kraje mezi tzv. uhelné regiony, který podporuje Evropská unie a IROP navíc v rámci projektu Nízkoemisní a bezemisní vozidla pro uhelné regiony. Do něho se mohli žadatelé hlásit během léta a podzimu a jejich žádost nyní zpracovávají.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru