Varnsdorf - Správa železnic se před dvěma lety na podzim pustila do optimalizace vlakového nádraží ve Varnsdorfu. A výsledek? Příjemné překvapení.
Vlakové nádraží ve Varnsdorfu patřilo dlouhé roky k těm nejvíce zpustlým v České republice. Státní organizace neměla pro téměř sto metrů dlouhou budovu, jenž byla tvořena ze dvou „věží“ a střední části, využití. Proto se rozhodla pro její optimalizaci. „Budova je pro potřeby Správy železnic značně naddimenzována. Její velikost je poplatná době, kdy sloužila jako pohraniční stanice a poskytovala prostor mimo jiné také celním orgánům,“ uvedl tehdy mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. V první fázi došlo k rekonstrukci nástupiště, zabezpečovacího zařízení a opravě fasády výpravní budovy včetně vnitřních prostor technologické části.
V další fázi pak došlo na optimalizaci samotné budovy. Na podzim roku 2020 se do dvou třetin objektu zakously těžké stroje a část historické budovy šla k zemi. „Akce obsahovala také opravu střešní krytiny včetně klempířských prvků, opravu fasády s doplněním oken po zdemolované části objektu, dokončení opravy vnitřních prostor pro zaměstnance Správy železnic a úpravy plochy po demolici,“ upřesnil Pavel Jaroš, vedoucí oddělení organizační jednotky Oblastního ředitelství Ústí nad Labem. Prostor po budově nahradilo nové parkoviště, které u nádraží chybělo a bylo potřeba. Nechybí ani místo pro odpočinek, které je doplněno několika lavičkami, odpadkovými koši a zelení v podobě sedmi stromů.
V současné době probíhají nutné úkony stavebního řízení spojené s kolaudací stavby. Optimalizace vlakového nádraží ve Varnsdorfu vyšla Správu železnic na téměř 27 milionů korun. Stavební práce lehce pozdržela přeložka trafostanice mimo demolovaný objekt.