Most - Motoristická sezóna se rozjíždí a mostecký Autodrom má vedle bohatého programu pro fanoušky motorsportu co nabídnout i řadovým motoristům. Ti si zde mohou bezpečně vyzkoušet, co dokáže jejich vůz nebo motorka, ale třeba i poměřit řidičské schopnosti s ostatními. O tom, jaké možnosti nabízí Autodrom Most, jsme si povídali s Jakubem Krafkem, obchodním manažerem Autodromu Most.
Na Autodromu v Mostě se jezdí světové závody, ale může si jízdu na okruhu vyzkoušet i člověk, který má jen řidičák a na okruhu nikdy nejezdil?
Systém služeb, které nabízíme, je poměrně rozmanitý. Vyžití zde najde každý, ať už je na okruhu poprvé, nebo má naježděné stovky ostrých kilometrů. Pokud bych to vzal od začátečníka, tak pro nováčky pravidelně pořádáme jízdy, ve kterých si může vyzkoušet řízení na závodním okruhu vlastním vozem v režimu, při kterém se nemusí bát o nadměrné opotřebení vozu. Jde o jízdy, které trvají 10 minut, a v jejich průběhu může řidič zvážit, zdali jej řízení vozu na okruhu osloví. Přitom nemusí vůbec sedět ve sportovním speciálu. Jedním z účastníků byla v nedávné minulosti například matka od rodiny s Audi A4 Avant. Po třech desetiminutovkách vystoupila z vozu celá nadšená. Na okruhu samozřejmě platí určitá pravidla chování, které nejsou obsahem autoškoly, ale personál nováčky v základech rád zaškolí.
Co nabízí Autodrom pokročilejším jezdcům, kteří už nějaké zkušenost mají, ale chtějí na sobě dále pracovat?
Číslo jedna je bezesporu Kurz sportovní jízdy, ve kterém každý pozná všechny důležité aspekty sportovního řízení a sveze se při něm i na závodním okruhu. Logickou návaznost má Kurz sportovní jízdy Intensive, ve kterém se lze posunout ještě dál. Pro výuku v individuálních termínech nabízíme koučink 1:1. To znamená, že se účastníka ujme instruktor a při teoretické a praktické výuce se věnuje výhradně jemu, například při některém z termínů vypsaných pro testování a jízdy automobilů. Tyto jízdy rozdělené do pětadvacetiminutových bloků jsou již pro ty, kteří se na okruhu orientují a jejich cílem je buďto otestovat schopnosti svého automobilu nebo sama sebe.
Termíny veškerých aktivit jsou k nalezení na webu Autodromu a k pohodlnému zakoupení z domova přes e-shop. Pokud si zákazník svým výběrem nebude jistý, rádi mu pomůžeme.
A kdybych si chtěl i trochu zazávodit?
Pro ty, kteří se rádi poměřují a bojují s časem, máme vypsanou soutěž The Most Challenge. Jde o sérii měřených desetiminutových jízd. Pravidelní účastníci jsou v průběhu sezóny klasifikováni, hodnoceni body, a ti nejlepší oceněni.
Některým je po čase volant sériového vozu málo, anebo by chtěli alespoň jednou v životě zažít jízdu plnohodnotným závodním speciálem. V tomto případě můžeme nabídnout svezení ve speciálu OCR se základem ve voze Octavia RSIII Cup. Toto vozidlo má výkon 300 koní na přední nápravě, řazení pod volantem a pilot si zde vyzkouší brždění levou nohou jako v monopostu nebo speciálu GT. OCR je přestupovou školou pro ty, kdo to do budoucna s okruhy zamýšlí vážně, ale díky předvídatelným jízdním vlastnostem je vhodný i pro zážitkovou jízdu, nebo jako dárek pro nadšence jízdou na okruhu nepolíbené.
Dokáže Autodrom uspokojit i zájemce o závodní licenci?
Pokud se účastník dostal přes všechny výkonnostní patra a testoval i závodní vůz, další zastávkou jsou pochopitelně závody. Proto jednou ročně před sezónou nabízíme možnost absolvovat okruhovou školu, po jejímž absolvování může řidič zažádat místní sportovní motoristickou autoritu o licenci závodního jezdce potřebnou k účasti v podnicích pod pravidly mezinárodní automobilové federace. Nicméně okruhovou školu může absolvovat každý bez ohledu na zkušenosti, jelikož přístup probíhá individuálně.
Most to je také polygon a kurzy bezpečné jízdy. Jak funguje toto propojení s okruhem a jak se doplňují tyto dvě části?
Mít takovéto dva multifunkční areály v jednom je nesmírná výhoda. Nejen, že zákazníkům dokážeme nabídnout rozsáhlé portfolio služeb, ale kombinace polygonu a Autodromu funguje oběma směry. Nejen v rámci výuky bezpečné jízdy, ale také v rámci sportu. Je jasné, že polygon je více zaměřený na bezpečnou jízdu, ale díky profilu a rozmanitosti ploch se na něm dá namotat například rychlostní zkouška pro rally, trať pro závod do vrchu, nebo technický okruh pro automobily či minibiky, třeba v rámci srazu nějaké zájmové skupiny. Na druhou stranu i velký okruh Autodromu, jakkoliv je to sportovně laděné středisko, se dá použít pro výcvik bezpečnosti. Trénujeme zde především manévry ve vyšších rychlostech simulující například jízdu po dálnici.
Zabaví se na okruhu i nemotoristé?
Jsme multifunkční sportovní a volnočasový areál, takže i nemotorističtí návštěvníci u nás mohou aktivně strávit volný čas. Ať už jsou to motokáry, dětské dopravní hřiště, nebo další atrakce, které aktuálně připravují naši partneři. Vyjma oficiálních závodů je areál diváckého svahu běžně přístupný. Na jaře otevřeme novou restauraci s terasou v paddocku, ze které bude pěkný výhled na závodní dráhu a bude ve většině případů přístupná i široké veřejnosti. Pro širší veřejnost ale připravujeme také celodenní akce typu Den bezpečnosti, nebo jarní den otevřených dveří s jízdami na dráze, který je znám pod názvem The Most Autoshow. Podrobnosti o těchto dnech zájemci mohou najít na webových stránkách www.autodrom-most.cz.