Ústecký kraj - Odstavné plochy pro obytné vozy, tzv. stellplatzy, jsou důležitou součástí infrastruktury cestovního ruchu, kterou Ústecký kraj podporuje v rámci programu Podpora infrastruktury cestovního ruchu. Nad přípravou strategie a plánováním dalšího rozvoje těchto ploch se uskutečnila schůzka zástupců Ústeckého kraje a německých partnerů. Krajský radní pro finanční oblast Jan Růžička přivítal Stefana Beckmanna a Jürgena Dieckerta z Německa, kteří se dlouhodobě a intenzivně věnují tématice stellplatzů a obytných vozů.
Schůzky se dále zúčastnil Jan Černohorský ze společnosti FINASO, která poskytuje komplexní služby v oblasti karavaningu a je s německými partnery v úzké komunikaci. Právě zahrnutí stellplatzů na území kraje do německých portálů karavaningu a využívání standardizovaných technologií povede ke zvýšení zájmů návštěvníků ze západní Evropy v našich destinacích.
„Budování profesionálních stellplatzů, menších odstavných ploch a celkově rozvoj této části turismu chceme nadále z krajského rozpočtu podporovat prostřednictvím dotačních výzev. Vnímáme tuto infrastrukturu jako důležitou součást rozvoje cestovního ruchu v našem kraji,“ uvedl během setkání krajský radní Jan Růžička.
Krajský radní Jan Růžička (vpravo) ukazuje německým hostům plánek jezera Milada v Ústí nad Labem. Foto: Krajský úřad Ústeckého kraje
Na schůzce byly řešeny možnosti podpory investorů a vytipované lokality vhodné k vybudování dalších odstavných ploch pro karavanové stání, například jezero Milada. Zahraniční hosté také navštívili dvě destinace a prohlédli si nově vybudované stellplatzy. V destinaci Krušnohoří si delegace prohlédla stellplatz u jezera Most. V Českém středohoří navštívila ve Velemíně stellplatz pod Milešovkou.
Na setkání ředitelů destinačních agentur v Žatci potvrdil náměstek hejtmana s gescí pro cestovní ruch Jiří Řehák orientaci na turisty z Německa: „Naše destinační agentury doplní informace o atraktivních službách pro turisty se zacílením na západní spolkové země, zejména Bavorsko, kde pozorujeme výrazný zájem o nové kvalitní evropské destinace.“
Němečtí partneři se na schůzce podělili o cenné zkušenosti, jak správně nastavit kombinaci služeb a umístění stellplatzů v území. Došlo i k dohodě na společných marketingových aktivitách: Jürgen Dieckert, provozovatel portálu www.top-platz.de a aplikace TopPlatz, přislíbil zahrnutí vytipovaných míst v destinacích Ústeckého kraje a Krušnohoří do svého portfolia.