Děčín - Prvních devět dvanáctimetrových a jeden kloubový autobus o délce osmnáct metrů slavnostně uvedl Dopravní podnik města Děčína do provozu ve středu 11. dubna letošního roku za účasti zástupců města Děčín a společnosti MAN Truck & Bus Czech Republic.
Město Děčín reprezentoval náměstek primátorky pan Jiří Anděl, Dopravní podnik města Děčína jeho ředitel pan Bohumil Bárta a společnost MAN Truck & Bus Czech Republic pan Pavel Pospíšil, vedoucí prodeje autobusů.
„Motory MAN spalující stlačený zemní plyn, CNG, jsou modernější a z hlediska ochrany životního prostředí bezpečnější a výrazně příznivější alternativou vznětovým motorů. Především v městské dopravě plně vyniknou jejich přednosti, ke kterým počítáme též schopnost plnit nejen nejpřísnější platné, ale též budoucí ještě tvrdší, emisní normy a navíc poskytnout velmi efektivní provoz městských autobusů odrážející se například v nižších provozních nákladech,“ říká k výběru Dopravního podniku města Děčína pan Reinhard Faderl, jednatel a generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus Czech Republic
Zdroj: https://www.truck.man.eu
Pohon na stlačený zemní plyn je významně ekologičtější než pohon klasickými spalovacími vznětovými motory. Celková zátěž životního prostředí škodlivinami ve výfukových plynech motorů je podstatně nižší. Jde především o nižší emise pevných částic (sazí), rovněž objem vypouštěného plynu, s tzv. skleníkovým efektem, CO2 je nižší. Motory autobusů MAN Lion’s City CNG jsou tišší a úspornější. Provozní náklady, především v kolonce „cena za palivo“, potěší každého provozovatele. V přepočtu na litry se cena spotřebovaného zemního plynu pohybuje zhruba o jednu třetinu níže než v případě pohonu vznětovým motorem. Dopravní podnik má již také vybudovanou i novou plnící stanici CNG.
Zdroj: https://www.truck.man.eu
Do konce tohoto roku obnoví Dopravní podnik města Děčína téměř polovinu své flotily městských autobusů. Plynové autobusy MAN Lion's City postupně nahradí stávající nejstarší autobusy s naftovými motory. Celková hodnota kontraktu je přes 130 milionů korun, přičemž 85 procent je hrazeno z dotace evropských fondů v rámci programu ITI. Všechna vozidla budou nízkopodlažní a vybavená klimatizací.