Na novém mostě v Teplicích se bude brzy moci jezdit vyšší rychlostí. Foto: Správa železnic
Děčín

Ústecký kraj – Správa železnic zlepšila parametry hned několika tratí v Ústeckém kraji. Obnovou prošly mosty v krajské metropoli a Teplicích, nadjezd v Libochovanech a také traťový úsek v Litoměřicích.

Stavební úpravy ocení nejen cestující, ale díky nižšímu hluku z železniční dopravy i lidé bydlící v blízkosti železnice. Celkové náklady všech tří staveb dosahují 343 milionů korun, na jejich spolufinancování se podílela Evropská unie z nástroje Just Transition Mechanism (JTM).
Díky stavebním pracím došlo například k náhradě nevyhovujícího ocelového mostu mezi střekovským a západním nádražím v Ústí nad Labem. Vlaky pod známou dominantou krajské metropole – Větruší – tak nově využívají tišší ocelobetonovou mostní konstrukci.  

Celkové náklady stavby Rekonstrukce mostu v km 3,040 trati Ústí nad Labem-Střekov – Ústí nad Labem západ dosáhly 105 902 461 korun. Práce provedla společnost STRABAG Rail.

Menší hlukovou zátěž pro své okolí přinesl i nový dvoukolejný most nedaleko stanice Teplice v Čechách, výhledově na něm bude možné zvýšit traťovou rychlost až na 120 km/h. Změna jeho celkové délky zajistila zlepšení rozhledových poměrů na křižovatce Spojenecké ulice a ulice Na Hrázi, chodník pod mostem se rozšířil na dva metry.

Celkové náklady stavby Rekonstrukce mostu v km 18,582 trati Ústí nad Labem – Most jsou ve výši 80 539 755 korun. Jejím zhotovitelem byla firma Chládek & Tintěra.

Obnovou prošla i dvoukolejná trať napříč Litoměřicemi; nově získala protihlukovou stěnu, která snižuje dopady z provozu vlaků na okolní zástavbu. Součástí stavby byla i rekonstrukce silničního nadjezdu v Libochovanech, která zajistila plnohodnotný přístup do centra obce.

Celkové náklady stavby Rekonstrukce trati vč. protihlukových opatření části úseku Litoměřice město – Velké Žernoseky činí 156 351 585 korun. Práce provedla společnost BERGER BOHEMIA.

Realizace staveb byla spolufinancována Evropskou unií z nástroje Just Transition Mechanism (JTM). Úvěr Evropské investiční banky poskytnutý na tyto stavby je 163 597 826 Kč. Míra podpory EU představuje 25 % poskytnutého úvěru, výše dotace tak činí 40 899 457 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru